Logo

trust only movement of soul

  • Úvod
  • Právo
    • Cenné papíry
    • Právo a média
    • Jiné obory
  • Mimo právo
  • Výpisky
  • Podcasty
    • Směnečné právo
    • Postavení podnikatele a závod
    • Cenné papíry
    • Nekalá soutěž
    • Obchodní korporace
  • Reklama a právo
    • Judikatura
      • Nekalá soutěž
      • Nekalé obchodní praktiky
      • Zákon o regulaci reklamy
      • Samoregulace
  • Řekni mámě… reklama zaměřená na děti v právní úpravě nekalých obchodních praktik

    Autor: Josef Kotásek Datum: 1. listopad 2022 Zobrazení: 511
    reklama
    reklama zaměřená na děti

    robot g3762bebd8 640

    Příspěvek se zaměřuje na reklamu, jejímž adresátem jsou děti, a to v kontextu právní úpravy nekalých obchodních praktik. Směrnice o nekalých obchodních praktikách z roku 2005 předpokládá zákaz přímého nabádání dětí ke koupi produktu či k přesvědčování dospělých. Autor analyzuje zákaz přímého nabádání dětí (k vlastními nákupu či nátlaku na dospělé). S využitím zahraniční judikatury se pokouší o odpovědi na základní otázky regulace: Kdy je reklama zaměřena na děti? Jaké jsou podmínky jejího zákazu? Kdo je dítětem ve smyslu směrnice o nekalých obchodních praktikách? Jaký je rozdíl mezi přímým a nepřímým nabádáním?

  • Právo na YouTube

    Právo na YouTube - v němčině (aktualizace 13. 10. 2022)

    Autor: Josef Kotásek Datum: 8. březen 2020 Zobrazení: 2029

    Průběžně doplňovaný seznam YouTube kanálů s právní problematikou v německém jazyce. Ty velmi doporučené jsou označeny ♥. Čerstvě doplněné zdroje jsou barevně vyznačeny.

    Děkuji všem za tipy na doplnění!

  • Definice cenného papíru v OZ

    Definice cenného papíru v OZ - širší nebo užší pojetí? (přepis podcastu)

    Autor: Josef Kotásek Datum: 11. říjen 2020 Zobrazení: 2407

    Cenný papír je listina, se kterou je právo spojeno takovým způsobem, že je po vydání CP nelze bez této listiny uplatnit ani převést. Stručná definice není českým vynálezem, a není ani nějakým novým převratným řešením. Důvodová zpráva férově přiznává inspiraci Švýcarskem. Z § 514 lze  dovodit tyto znaky cenného papíru: - 1) Listina,- 2) v níž je „zaneseno“ (zvěcněno)- 3) soukromé majetkové právo tak, že 4) toto právo již nelze bez listiny uplatnit/převést.

  • Dvě směnky téhož dlužníka v jedné listině

    Dvě směnky téhož dlužníka v jedné listině?

    Autor: Josef Kotásek Datum: 13. březen 2020 Zobrazení: 2404
    směnka
    směnka cizí
    směnka vlastní
    placení směnky

    Studenti se někdy na semináři (už teď se mi stýská) rozjedou tak, že pokládají dotazy ztřeštěné, nepravděpodobné a navýsost „nepraktické“. To je v pořádku, seminář takové koření vždy oživí. Navíc bývá dobré své závěry testovat na méně komfortních hraničních případech.

  • A conflict of interests between the guarantor and the obligor in bills of exchange

    Autor: Josef Kotásek Datum: 5. prosinec 2018 Zobrazení: 919
    aval
    bill of exchange
    promissory note
    guarantor

    In the Central European countries, a surety for a bill of exchange has been a frequent and - of course, only for creditors - attractive instrument of securing the relationship relating to bills of exchange. In the past, people did not make use of this instrument so frequently as nowadays, using more often the surety effects of other declarations on bills of exchange. Paradoxically, they did so because of the features for which surety is so attractive nowadays.

  • Výklad textu směnky

    Výklad textu směnky podle neprojevené vůle?

    Autor: Josef Kotásek Datum: 5. prosinec 2018 Zobrazení: 2884
    směnka
    interpretace právního jednání
    subjektivní výklad
    neplatnost směnky

    Mezi nezpochybňovaná dogmata směnečného práva patří striktně objektivní postup při výkladu (textu) směnky. Obsah směnečného závazku se odvozuje od textu zachyceného na listině a okolnosti, které leží mimo ni, v zásadě nehrají či nemají hrát roli. Zjednodušeně viděno tedy platí, že co není ve směnce, není z  pohledu čistě směnečných práv na světě: quod non est in cambio non est in mundo. Rozhoduje proto typický a obvyklý smysl směnečného prohlášení, nikoliv záměry a cíle účastníků nebo jejich ujednané „privátní kódy“.

  • Smrti blíž

    Autor: Josef Kotásek Datum: 28. leden 2020 Zobrazení: 1904
    reklama

    Reklama na pohřební služby obvykle vzbudí naši pozornost. Dotýká se jednoho z největších tabu v moderní společnosti. Zvláště to platí u těch reklamních sdělení, které téma smrti spojují s humorem. Dle osobního naladění někdo tuto kombinaci bere jako vtipnou připomínku vlastní smrtelnosti, jiný ji bude kritizovat jako morbidní představení a někdo ji bude vidět jako nevědomý pokus vyhnout se citlivému tématu distrakcí vtípku. Kolik vtipu reklama (a někdy také regulatorní orgán) snese, je v prvé řadě otázkou pro marketingové znalce. Za určitých podmínek může síla obsahu zastřít poselství či účel reklamy (informace o zboží či službě, vštípění značky), podobně jako je tomu třeba u reklamy s příliš exponovanou erotikou (vampire effect).

  • Nevěra se může prodražit

    „Nevěra se může prodražit" aneb když soud bere humor vážně

    Autor: Josef Kotásek Datum: 17. leden 2020 Zobrazení: 1829
    nekalá soutěž
    srovnávací reklama
    dobré mravy
    dobré mravy soutěže

    Vrchní zemský soud (OLG) v Jeně rozhodnutím ze dne 28. srpna 2002, sp. zn. 2 U 268/02, překvapil německou praxi i doktrínu svým odmítavým postojem k reklamě, která při označení nabídky konkurence použila slovo „nevěra“.

  • Politici v reklamě

    Politici v reklamě (ve světle německé judikatury k reklamám Sixt)

    Autor: Josef Kotásek Datum: 13. prosinec 2019 Zobrazení: 2361
    nekalá soutěž
    reklama
    autority v reklamě
    testimoniál

    Diskuse o (ne)dobrovolném využití podobizen politiků a jiných prominentů v reklamě obohatil v loňském roce docela zajímavý případ posuzovaný Vrchním zemským soudem v Drážďanech.

  • Zákaz fotografování v muzeu

    Zákaz fotografování v muzeu

    Autor: Josef Kotásek Datum: 8. leden 2019 Zobrazení: 1085

    Koncem minulého roku rozhodoval německý Bundesgerichtshof (ve věci I ZR 104/17) o tom, zda mohou muzea zakázat svým návštěvníkům fotografování. Spor byl veden mezi Reiss-Engelhornovým muzeem v Mannheimu a Wikipedia Fondaution (a její německou dcerou).  Jeden z návštěvníků nerespektoval piktogramy ani cedulky zapovídající pořizování fotografií a záznámů a fotografie, které v rozporu s těmito zákazy pořídil, publikoval pro širokou veřejnost na Wikimedia Commons.

Strana 1 z 2


  • 1
  • 2

Populární témata

  • akademické psaní
  • směnky
  • univerzita
  • reklama
  • výuka na VŠ

Nejčtenější články

  • Bolest
  • Dítě moje
  • Podle sebe soudím tebe...
  • Salvátorská klauzule – nevýznamný ornament nebo spasitel smlouvy?
  • Výklad textu směnky podle neprojevené vůle?

Nejnovější články

  • Kartografie slepých uliček
  • Lúzrům
  • Řekni mámě… reklama zaměřená na děti v právní úpravě nekalých obchodních praktik
  • Magie slov
  • Slepá ulička závisti: idealizace vedlejší role
Copyright © 2023 Blog Josefa Kotáska. Všechna práva vyhrazena.