Logo

trust only movement of soul

  • Úvod
  • Právo
    • Cenné papíry
    • Právo a média
    • Jiné obory
  • Mimo právo
  • Konstelace
  • Výpisky
  • Podcasty
    • Směnečné právo
    • Postavení podnikatele a závod
    • Cenné papíry
  • Smrti blíž

    Autor: Josef Kotásek Datum: 28. leden 2020 Zobrazení: 849
    reklama

    Kommen sie doch

    Reklama na pohřební služby obvykle vzbudí naši pozornost. Dotýká se jednoho z největších tabu v moderní společnosti. Zvláště to platí u těch reklamních sdělení, které téma smrti spojují s humorem. Dle osobního naladění někdo tuto kombinaci bere jako vtipnou připomínku vlastní smrtelnosti, jiný ji bude kritizovat jako morbidní představení a někdo ji bude vidět jako nevědomý pokus vyhnout se citlivému tématu distrakcí vtípku. Kolik vtipu reklama (a někdy také regulatorní orgán) snese, je v prvé řadě otázkou pro marketingové znalce. Za určitých podmínek může síla obsahu zastřít poselství či účel reklamy (informace o zboží či službě, vštípění značky), podobně jako je tomu třeba u reklamy s příliš exponovanou erotikou (vampire effect).

  • „Nevěra se může prodražit" aneb když soud bere humor vážně

    Autor: Josef Kotásek Datum: 17. leden 2020 Zobrazení: 847
    nekalá soutěž
    srovnávací reklama
    dobré mravy
    dobré mravy soutěže

    Vrchní zemský soud (OLG) v Jeně rozhodnutím ze dne 28. srpna 2002, sp. zn. 2 U 268/02, překvapil německou praxi i doktrínu svým odmítavým postojem k reklamě, která při označení nabídky konkurence použila slovo „nevěra“.

  • Politici v reklamě (ve světle německé judikatury k reklamám Sixt)

    Autor: Josef Kotásek Datum: 13. prosinec 2019 Zobrazení: 1197
    nekalá soutěž
    reklama
    autority v reklamě
    testimoniál

     Stuttgarter Nachrichten Sixt

    Zdroj obrázku: Bernard

    Diskuse o (ne)dobrovolném využití podobizen politiků a jiných prominentů v reklamě obohatil v loňském roce docela zajímavý případ posuzovaný Vrchním zemským soudem v Drážďanech.

  • Zákaz fotografování v muzeu

    Autor: Josef Kotásek Datum: 8. leden 2019 Zobrazení: 767

     photograph 3380612 640

    Koncem minulého roku rozhodoval německý Bundesgerichtshof (ve věci I ZR 104/17) o tom, zda mohou muzea zakázat svým návštěvníkům fotografování. Spor byl veden mezi Reiss-Engelhornovým muzeem v Mannheimu a Wikipedia Fondaution (a její německou dcerou).  Jeden z návštěvníků nerespektoval piktogramy ani cedulky zapovídající pořizování fotografií a záznámů a fotografie, které v rozporu s těmito zákazy pořídil, publikoval pro širokou veřejnost na Wikimedia Commons.
  • meotar

    Decentné hryzanie pera

    Autor: Josef Kotásek Datum: 5. prosinec 2018 Zobrazení: 583
    dobré mravy
    sexistická reklama
    vulgarity v reklamě
    Arbitráží komise
    Rada pro reklamu

    Pamatujete na zpětné projektory? "Meotar" jsme jim říkali, což je mimochodem hezká ukázka už téměř zdruhovělého individuálního firemního označení kdysi dominantního výrobce. Zpětné projektory fungovaly analogově: přednášející položil na skleněnou plochu průsvitku a projektor ji pak promítal na stěnu. Na konferencích jsem se těšil (Freude) na tuto scénku. Muž - a byl to vždy muž - při přednášení jen tak mimochodem položil na projekční sklo své psací pero. To se vzápětí promítlo posluchačům 20x zvětšené na plátno a pobylo tam po celou dobu přednášky. Ty scénky (začínalo to už na gymnáziu) jsem si vybavil u jedné reklamy, která se stala předmětem posuzování slovenského samoregulačního orgánu pro "dozor" nad reklamou...

  • Instagram

    Zemský soud v Berlíně ke skryté reklamě na Instagramu

    Autor: Josef Kotásek Datum: 5. prosinec 2018 Zobrazení: 577
    nekalá souěž
    Telemediengesetz
    TMG
    UWG
    Instagram
    Blogger
    skrytá reklama

    Zemský soud v Berlíně v květnu tohoto roku vydal rozsudek, ve kterém se zabýval skrytou reklamou v rámci sociální sítě Instagram. Blogerce Vreni Frost svým rozsudkem ze dne 24. května 2018, sp. zn. 52 O 101/18 soud uložil povinnost zdržet se prezentace komerčních sdělení bez jasného označení jejich komerčního charakteru. Vreni Frost, která má na Instagramu 50 tis. sledujících, navrhovatel (spolek Verband Sozialer Wettbewerb) vytýkal, že ve svých příspěvcích používá linky odkazující na internetovou nabídku výrobců. To je podle spolku skrytou reklamou (Schleichwerbung), neboť není jasně oddělen obsah redakční od obsahu komerčního. Verena Frost se bránila tím, že za odkazy na stránky výrobců neobdržela žádnou odměnu a jednotlivé posty tak nemají obchodní charakter.

Populární témata

  • směnky
  • aval
  • směnka
  • rubopis
  • nekalá soutěž

Nejčtenější články

  • Bolest
  • Dítě moje
  • Salvátorská klauzule – nevýznamný ornament nebo spasitel smlouvy?
  • Podle sebe soudím tebe...
  • Výklad textu směnky podle neprojevené vůle?

Nejnovější články

  • K některým vybraným aspektům
  • kotasek@seznam
  • Kdybys to hledal, je to tady
  • Taková legrace
  • Bubáci v textech právnických
Copyright © 2021 Blog Josefa Kotáska. Všechna práva vyhrazena.